Heerlijke tropische dag op Bali

22 december 2017 - Kuta, Indonesië

Gisterenavond een stukje wezen eten in Kuta centrum, op weg hier naar toe was duidelijk te zien dat Bali langzaam maar zeker in kerststemming aan het komen is. Overal komen plotseling kerstversieringen te voorschijn. Op aanraden van Trip Advisor zijn we gaan eten bij een Japans restaurantje hier genaamd de Blue Fin. Volgens TA was het een beetje smoezelig binnen maar zou de kwaliteit alles overtreffend zijn. Nou het klopte voor de helft wel of niet, het is maar net hoe je het bekijkt, het was NIET smoezelig en de shashimi, en sushi was helemaal top. We hebben gesmuld.

Kerst versiering Kuta

Ondertussen zijn we er ook achter gekomen dat de wijn hier niet te betalen is, voor een gewoon flesje Sauvignon, betaal je al gauw 30 euries en da's te veel voor ons zuinige Nederlanders ( let wel, ik heb het over supermarkt prijzen) als die al wijn hebben. Wat we wel hebben ontdekt is dat er ook Balinese wijn is en we hebben een flesje meegenomen om dat eens te proeven. Om eerlijk te zijn zou je in Nederland dit bedrag niet neertellen voor deze wijn, dan koop je wel wat anders. Maar voor hier is die wijn best te pruimen ( of moet ik zeggen kokosnoten ?) en dus hebben we een voorraadje ingeslagen voor de kerst en overige dagen. De kids brengen nog wat sterker en ook lekkerder spul mee van Schiphol.:-)

Vanmorgen deden we de gordijnen open en zagen we dat het prachtig weer was geworden, wij dus snel een ontbijtje gescoord en daarna een plekje opgezocht aan het strand ( keuze genoeg) per direct werden we aangevallen door een legertje van masseuses en andere dienstverleners. Wij duidelijk gemaakt dat we ff met rust gelaten wilden worden en ons vervolgens geïnstalleerd op onze bedjes. Lezen, muziekje wat wil je nog meer ?

Heerlijke dag, rond een uur of 1 zijn we een stukje gaan wandelen langs het strand ( hadden we vanwege het slechte weer nog niet gedaan natuurlijk) leuk tentje gevonden aan het strand om ff te lunchen, kost hier echt geen ruk dus....

Daarna ons weer geïnstalleerd op het strand en we hadden op de terugweg een van de dames beloofd dat zij de uitverkorene was die Jacqueline onder handen mocht nemen. We hadden gezegd over 15 minuten kun je komen. het was echter siesta denken we want er kwam niemand opdagen. Ondertussen werden we weer belaagd door ( alleraardigste ) dames die ons maar wilden verleiden om ons te laten masseren, knip, knip ( manicure) tot zelfs haar uit de oren verwijderende diensten werden aangeboden.

Om een lang verhaal kort te maken, lieten wij een van deze dames een aanvang maken met een behandelplan voor Jacqueline, die andere was nog steeds niet op komen dagen. Toen dat gebeurde brak de pleuris uit. Alle dames rolden over Jacqueline heen en allemaal meenden ze rechten te hebben om Jacqueline van hun weldaden te voorzien.

Jacqueline wist er even geen raad meer mee en raakte lichtelijk in paniek, als grote redder van haar ( al meer dan 45 jaar) heb ik mij opgeofferd en mijn voeten ter beschikking gesteld om een massage beurt te ondergaan. Intimi weten dat dit voor mij een echte martelgang is geweest, ik kan echt niets aan mijn voeten hebben. Goed, de dames waren dus met onze voeten bezig en vervolgens werden we ook nog lastig gevallen door andere dames die onze nekken en ruggen wilden masseren. Uiteindelijk hebben we hebben voor iedereen een vast prijs afgesproken en vervolgens mochten  ze hun gang gaan. Het was hilarisch en uitermate gezellig. Tijdens de massage beurten  vertelden de dames ons dat het hele toerisme hier met de uitbarsting van de vulkaan in elkaar gestort was en dat het nu weer langzaam op gang aan het komen was. Wij hebben ze verteld waarom we hier waren en wat we nog verder gingen doen. Met een Merry Christmas en Happy New Year zijn we uit elkaar gegaan.

Onze schoonheids specialistes

Ondertussen kregen we de eerste berichten binnen van Jeroen die met Janske en Suze op weg was naar Schiphol, daar aangekomen een foto van Suze op de koffers en vervolgens door alles heen gestuiterd naar het vliegtuig waar la Prinses Suze een mooie plek bij het raam heeft veroverd. De eersten zijn onderweg naar Bali. Bij Inge & Remon stuitert de boel inmiddels ook over elkaar heen. Nog een nachtje thuis en dan kunnen ook die aan de reis naar Bali beginnen.....

Suze op Schiphol

1. Golande:
    22 december 2017
    Nou gisteren geïnspireerd door jullie lunch , dus zelf ook maar nassie met saté gemaakt! Met onze ogen dicht waande we ins ook ff in Bali! Ziet er allemaal goed uit op fit moment voor jullie, en laat je maar lekker verwennen! Zijn wel niet de allerknapste masseuses maar dan doe ook je ogen maar dicht!
    Vooralsnog alvast een hele fijne kerst gewenst met elkaar!
  2. Thea:
    22 december 2017
    Wat een toestanden met die masseuses zou ook niks voor mij geweest. Ik heb hier fysiotherapie. En voetreflexmassage gisteren nog geweest. Zal je aanmelden Kees. Die heeft me van een kwaaltje afgeholpen waarvan het ziekenhuis me niet aan kon helpen.
  3. Gerrit Tini.:
    22 december 2017
    Geweldig voor jullie dit weer en die massages! Nog even geduld en dan is de familie compleet.
    Morgen gaan wij op weg en voor nu prettige kerstdagen met z'n allen.
  4. Ria jansen:
    22 december 2017
    Fijn om te lezen dat het weer eindelijk goed is dus geniet ervan
    ook straks met de hele familie en alvast fijne feestdagen
    en een heel goed 2018.
    Ria.
  5. Loek:
    22 december 2017
    Zo zie je maar heb he de rekening al door gestuurd naar de ziekenfonds?
    Al is de wijn niet goed jou kennende vindt je wel een goede vervanger
    Wel tof jullie mioi weer hebben dat geeft toch een heel ander gevoel en rust
    Geniet ervan en gr aan de kids
  6. Marianne:
    22 december 2017
    Wat fijn dat het weer meezit ,zo zie je maar alles komt goed ,Heerlijk die massages ,.Leuke foto.s van Suse. . wij wensen jullie fijne feestdagen ,en een gezond 2018. liefs kees en marianne
  7. Marion:
    22 december 2017
    vroeg op en op naar de volgende bestemming samen met Jeroen, janske en Suze. ben heel benieuwd hoe dat er uit zal zien maar ik denk wel heel tof.
    goeie reis er naar toe en veel mooi weer! liefs Marion
  8. Bep:
    22 december 2017
    Geweldig wat een verhaal om je rot te lachen . Jan mij voorstellen dat Jacquline het even niet meer wist zou ik ook hebben hoor. Tja en die voeten toch een fam kwaal Kees 😂 ik zie het helemaal voor me . Maar goed jullie dag kan niet meer stuk , het ☀️ Tje alternatieve 🍷🍷 😉 lekker eten en dan die foto van Suze 🤩daar kun je dan echt alleen naar verlangen met doe kerstsfeer er bij 🎄🤶🏼🌲🎅🏽🎄 helemaal top. Fijne dagen samen . H&B
  9. Nellie Antonius:
    23 december 2017
    Ja lachen he die massage's en kost Niets he! Maar nu mooi weer,kinderen onderweg genieten dus. Dat jullie nog veel mooie dingen mogen zijn!