The family adventures op 2e kerstdag 2017 en de vroege morgen van 27 december

27 december 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Goedemorgen allemaal inmiddels is Kerstmis hier alweer voorbij. en zijn we begonnen aan de laatste dagen van 2017. Gisteren zijn we met het duik en snorkel team op pad gegaan om 2 duiken te regelen ( Jeroen) en een snorkel avontuur voor Jacqueline, Remon en ik zei de gek. Wij werden om 8.30 uur opgepikt terwijl het hier regende dat het goot. De rit naar het plaatsje Pemuteran ( want daar vertrok de boot) duurde zo'n 1,5 uurtje) daar aangekomen moeten we in een of andere smoezelige tent gaan zitten en koffie drinken ( althans voor diegene die dat wilden en lusten die lekker drab koffie hier) brings back memories.... Gelukkig bleken we de boot voor ons zelf te hebben en gingen we voorspoedig de haven uit , de zee op richting het eiland Menjangang, een van de mooiste duik en snorkel locaties hier in Indonesië . Hier zijn we met ons 4tjes op afgegaan omdat dit echt de moeite zou zijn en voor Jeroen de beste locatie zou zijn om zijn duiken te gaan maken.

Jeroen kreeg een, een op een duikinstructie en begeleider mee ( wat wil je nog meer )en wij werden op "sleeptouw"genomen door een andere gids die ons langs het rif loodste aan de voorkant van het eiland zoals ze dat hier noemen. De achterkant was niet bereikbaar vanwege het slechte weer, hoge golven dus...

Het was er aardig druk en helaas hebben we hier ook moeten constateren dat er van dat rif ook weer hele stukken afgestorven zijn, althans zo zag het eruit.. Moet er bijzeggen dat toen de zon even helder scheen het er wat vriendelijker uitzag onder water.

Jeroen heeft zijn 2 duiken gehad, en wij hebben 2 x 1 uurtje gesnorkeld, tussendoor een lunch op de boot en een beetje rondgedobberd in het zonnetje. Vervolgens de terugreis weer begonnen want het was naast het autorijden ook nog eens ongeveer 40 minuten varen naar het eiland. Snelle rekensom leert je dan dat we er 4,5 a 5 uur reizen voor over moesten hebben om deze plek te zien. Was de moeite waard vonden wij.

Bij thuiskomst bij de villa hadden wij al gezien dat het hier wat langer had geregend, toen wij die ochtend richting duiklocatie gingen was het na een kwartiertje al droog en hebben we behoudens de hoge golven prima weer gehad. Terug naar de villa, daar heeft het wat langer geregend maar de kinderen maakt dat geen bal uit die vermaken zich wel. Omdat het vandaag (2e kerstdag voor ons) de vrije dag van de staff was moesten we dus wat dingen zelf gaan regelen en aangezien die  energieverslinders van kids dus natuurlijk ook weer de behoefte kregen aan een food intake zijn Janske en Inge aan de gang gegaan om voor wat te bikken te zorgen. Wat gebeurde er toen, afvoer verstopt in de keuken en buitenkeuken en alles onder de rotzooi !! Onze tuinman erbij geroepen en deze is meteen aan de gang gegaan, bleek echter een tuinman te zijn en geen loodgieter, dit probleem is dus uiteindelijk pas vanochtend opgelost. Wij konden echter gewoon douchen etc etc en hadden verder nergens geen last van. De vaat die er was ontstaan tijdens het bereiden van de lunch is door Janske vakkundig weggewerkt in een van de douches!!

Inge had ons een app gestuurd met daarin alle ellende visueel verpakt en een boodschappenlijstje, dat bericht kregen we echter pas binnen toen we de poorten van de villa binnen kwamen rijden.......

De rest van de middag doorgebracht met spelletjes en avonturen in het zwembad natuurlijk. Om 18.00 zouden ze ons op komen te halen om naar de Spice Beach Club waar ze een bijzondere kerstavond hadden geregeld met life muziek en de first snow ever op Bali.

Kort voordat we vertrokken vanaf de villa barste er een enorme regenbui los maar dat werd prima opgelost door de shuttle's van de club die voldoende paraplu's aan boord hadden. Aangekomen bij de Beach Club hebben we een fantastische avond gehad met naast lekker eten ( Oester, Kreeft, garnalen en niet onbelangrijk voor de meat lovers onder ons Australian Beef Steaks. Er was life muziek met voor de kids heel bijzondere snow op Bali in de vorm van neerdwarrelende vlokken wit schuim. Dit in combinatie met een rollende branding op de achtergrond, een fantastische aankleding een temperatuur van 27 graden en dat allemaal samen maakte dit tot een heel bijzondere 2e kerstdag......Afgesloten met een lekker ijscoup voor de kids ( niet alleen voor de kids) nog wat zoetigheden, een lekker sapje en een goede bak koffie,  konden we moe maar voldaan richting de villa gaan.

Het is inmiddels traditie dat voordat de kids naar bed gaan ze nog een keertje in het zwembad mogen plonzen... Dus zo gezegd zo gedaan en daarna naar bed.Wij nog een spelletje met Tieme ( is de oudste tenslotte) en daarna potje poolen en of wat kletsen, plotseling begon het te waaien en per direct kwam het met bakken, wat zeg ik met containers, wat zeg met brandweerspuiten tegelijkertijd naar beneden. In no time de toch niet onaardige overkapte veranda ontruimt en alle belangrijke en waardevolle spullen naar binnen gesjouwd..... nog even een potje poolen en vervolgens zijn we met zijn allen naar ons mandje gegaan. Om 5.30 uur moeten we er al weer uit voor de dolfijnen jacht.....

Inmiddels hebben we dat ook al weer gehad, tenminste het opstaan dan, de zee was vanochtend zo ruw dat de dolfijnen jacht is geannuleerd en verplaatst naar vrijdag. Weer terug naar bed gegaan dus en nu hangen we een beetje rond iedereen doet zo wat, rotzooien met de kids ( oma) massages voor Inge , janske, Jeroen, menu planning en vanmiddag naar een tempel en hitte bronnen ( nog niet warm genoeg hier schijnbaar) we houden jullie op de hoogte...

1. Marion:
    27 december 2017
    Vanuit Het eveneens kletsnatte Tilburg Goedemorgen.
    Bij jet zien van net filmpje van de deinende (nou ja deinende)boot werd ik meteen zeeziek.
    Dansen in het schuim is zeker voor de kids een hele ervaring, maar ook voor jullie denk ik. Of hebben jullie je er niet aan gewaagd? Jammer dan toch.
    Hoop dat de dolfijnentocht vrijdag wel,doorgaat, dus succes.
    Liefs Marion. Xx
  2. Nellie Antonius:
    27 december 2017
    Wat een feest,de kleinkinderen vermaken zich prima! Wel jammer van het weer Maar zo te zien genieten jullie ook. Lekker snorkele,lekker eten,vrijdag dolfijnen wat wil je nog meer in het leven.veel plezier kijk uit naar volgende mooi verhaal gr Nelly
  3. Gerrit Tini.:
    27 december 2017
    Wij lezen met veel plezier wat jullie allemaal verzinnen. Het weer kan af en toe een spelbreker maar de kinderen vermaken zich toch wel. Have fun! 😇😁
  4. Bep:
    27 december 2017
    Wat een genot des ondanks het weer kan het niet kapot . Al die mooie verhalen en wat zelfs op je lach spieren werkt , creatief hoor Janske . En hopelijk gaat het spotten van de dolfijnen door. En ja hoor hier is de Kerst ook weer om en zijn we weer begonnen met werken denkend vandaag aan andere tijden wat achter ons ligt . Ons moeder haar verjaardag 💖 Derde kerstdag . Waar blijft de tijd ? Dus lieve mensen geniet ze verder en we kijken weer uit naar het volgende . Gr H&B