Eindelijk een "droge"dag hier op Bali.

21 december 2017 - Kuta, Indonesië

Gisterenavond prima gegeten in het restaurant hier op het resort. Hadden geen zin meer om door de regen te gaan lopen op zoek naar een restaurantje.Daarna naar onze kamer gegaan en potje Skipbo gespeeld, 3 keer en Jacqueline natuurlijk 2 van de 3 keer gewonnen. Heeft een abonnement op skipbo's ( voor de ingewijden onder ons).

Vanochtend op tijd naar het ontbijt gegaan want de chauffeur die ons van het vliegveld naar ons hotel had gebracht zou ons om 10.00 uur op komen halen. Wij hadden hem gisteren gebeld om te vragen wat een dagje rondtoeren zou gaan kosten en hij was de helft goedkoper dan indien we het zouden regelen via ons hotel. Het was droog en ik heb dus even een foto gemaakt van een gedeelte van de tuin met zwembad van ons hotel, waar we nu dus geen uitzicht meer op hebben. Jacqueline baalt hier nog steeds van. Het was echter wel rustig vannacht.

Stukje van de tuin bij ons hotel ( droog)Goed, ruim voor tienen was die beste man daar en zijn we gaan rijden op weg naar Ubud, met als duidelijke opdracht te stoppen bij de volgende locaties: Budha to Budha sieraden fabriekje , monkey forest en daarna naar Ubud. Ik was er via internet al achtergekomen dat dit fabriekje niet echt de producent is van Budha to Budha maar goede replica's fabriceert die ook een stuk goedkoper zijn dan het echte spul. Het rijden door Kuta en over de wegen van Bali naar onze diverse adresjes was weer een beleving. De wegen zijn prima, maar te klein voor de het verkeer hier. Barst van de scooters en brommers hier zoals overigens in heel Aziē het geval is. Brommers en scooters met de meest veelzijdige bezettingen. Wij barsten van de regels maar hier gaat alles door elkaar heen en met een klein toetertje hier en daar kom je gewoon een eind. Op bijgaande foto zie je hoe hier Opa met zijn kleinkind op pad gaat.

Opa & Kleinkind

Goed aangekomen bij de zilversmid fabriek, heeft Jacqueline haar keuze's gemaakt en wat oorbellen en een armband gekocht die er leuke uitzien, helemaal haar keuze. Vervolgens zijn we nog naar een andere zilverboer geweest, die was echter onbeschoft duur en daar waren we dan ook zo weg. Wat dat over de kwaliteit zegt van wat we gekocht hebben zullen we later wel zien. Vervolgens zijn we naar Monkey forest gegaan waar het hartstikke druk was, niet alleen met mensen maar ook met apen. Er zitten er ruim 700 op een berg met wat tempels en die beesten zijn zo brutaal als de pest. Worden ook zo'n beetje doorgevoerd ! wel met natuurijk voedsel, maar dan toch. Paar leuke plaatjes gemaakt, scoort altijd nietwaar ?

Daarna naar Ubud gereden voor, het zogenaamde kunstenaars dorp in het centrum van Bali, is echter niets anders dan een soort van Valkenburg maar dan op Bali, is wel een "klein"verschilletje"maar dan toch. Eerst even een lunch gescoord bij een leuk tentje met een prima Balinees Sateetje.. Daarna over de markt gezworven waar Jacqueline nog een bijzondere ketting heeft gescoord, die van hout gemaakt is. Ook hebben we nog een leuke duck gescoord, moet je zien, en hebben we tijdens deze marktrondgang nog een buitje over ons heen gehad, maar dit was peanuts.

Wij hebben vervolgens de reis naar ons hotel weer gemaakt, even gestopt bij Galeria Mall waar we onze traditionele frapucinno's weer op hebben ......erg lekker. Rond een uur of halfzes weer terug bij het hotel. Mooie dag gehad, eindelijke een droge dag min of meer dan toch. Bali weer druk zei onder driver, de kerstdrukte komt eraan, rekening mee houden jongens, kan wel eens druk zijn op Schiphol en op Bali......we zijn aan het aftellen....

1. Inge:
    21 december 2017
    Zie je wel, het weer wordt beter nu wij er bijna aankomen. Nog ff de kerstdrukte op school vandaag en dan... Bijna in the air! Tot snel xxx
  2. Mieke:
    Hoi Jaqueline.
    Het gaat lekker met de sieraden.
    Als je zo doorgaat zal er een klein koffertje bij moeten komen haha!!😀
    Maar gelukkig dat het weer wat droger was vandaag!! Het gaat de goede kant op!
    Leuk om jullie verhalen te lezen!!
  3. Gerrit Tini.:
    21 december 2017
    Jullie hebben weer veel gezien en met aardig weer.
    De sieraden zullen ons wel een keer verrassen.
    Groetjes.
  4. Marion:
    21 december 2017
    ik zie dat het gelukt is met Mieke. Leuk.
    zeg Kees is de manier van schuilen van het aapje niet iets voor jullie twee?
    lijkt me heerlijk schuilen Jacqueline.
    wel fijn dat het eindelijk een beetje droog is maar je hebt nog genoeg mooie dagen te gaan en dat is toch ook wel een troost he. geniet Marion xx
  5. Jeroen:
    21 december 2017
    Leuk en fijn dat het droog is. Wij komen er morgen aan! Zin in!!!
  6. Thea:
    21 december 2017
    Ziet er weer gezellig uit jullie uitstapjes. En het leuke is dat jullie naar jullie evenbeeld zijn weze kijken. En dan het vooruitzicht dat jullie hebben dat de kids en kleinkinderen bijna komen. Geweldig heel de bups bij elkaar en dat met de feestdagen genieten dus. Nou geniet ervan en ik wacht weer op op het volgende reisverslag. 🎅🎅🔔🔔🎄🎄
  7. Bep:
    21 december 2017
    Fijn om te zien dat het weer beter is geworden en jullie op alle fronten genieten. Kan alleen maar beter worden met het vooruitzicht op de komst van de kids . 🎄🤶🏼🤶🏼🎄
  8. Danielle Noot:
    5 januari 2018
    Wat een heerlijk reisverslag! En zo herkenbaar: Bintang, Ubud en zwerven over de (vele) markten.. enjoy!