Dolfijnenjacht op de Balizee en de laatste dag bij Villa Asmara

29 december 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Gisterenavond overleg gehad met Kadek onze villamanager, chef kok, tourorganisator en nog veel meer. Gezien de toch ietwat ongewisse situatie met betrekking tot de ruwe zee hebben we het volgende afgesproken. Ik zet de wekker op 5.30 uur, stuur een bericht naar Kadek met de vraag of all safe is en de dolfijnenjacht doorgaat en indien ja dan ,maak ik iedereen wakker en zo niet dan blijft iedereen lekker pitten, behalve ik dan :-) en zien we wel wat we verder gaan doen.

Zo gezegd zo gedaan, ik wordt dus wakker om 2 uur, 3, uur 4, uur en uiteindelijk 5.30 uur door de wekker, stuur een bericht naar Kadek en kijk ff uit  het raam, geen grote golven....Na 10 minuten stuur ik nog een keer een bericht naar Kadek en uiteindelijk bel ik haar dan maar.... en ja hoor, we kunnen op pad. Snel iedereen wakker gemaakt en zelf de boel bij elkaar gesprokkeld en tussen wat slokken en happen door krijgen we het voor elkaar om iedereen in de inmiddels gearriveerde shuttle te krijgen die ons naar Lovina gaat brengen waar we in de boot zullen gaan stappen.

Janske gaat niet mee, heeft wat tegen boten omdat ze er niet "goed"van wordt, Meike en Suze hebben we gedrogeerd en of we go. Bij lovina aangekomen ligt de boot nog op de wal, en moeten we eerst een formulier invullen, natuurlijk zwemvesten aan en inmiddels heeft de bemanning de boot " instapklaar "gemaakt. En daar gaan we dan , full speed de Balizee op richting de dolfijnen.....

Na een minuut of 10 varen zien we in de verte op verschillende plekken kleine armada's van dolfijnenzoekers die net als wij vroeg uit de veren zijn gegaan. Het geluk is echter met ons vandaag, behalve het weer dat prima is zijn daar ineens de dolfijnen die hun best doen om ons te plezieren en van alle kanten op ons afkomen, ons voorbij gaan onder onze  boot doorzwemmen, springen en voorlangs zwemmen. ( filmpjes en foto's van natuurlijk)

Het is compleet feest, dat is nog wel ruim een uurtje zo  doorgegaan en toen had iedereen er wel genoeg van. Meike en Suze zaten zo'n beetje te pitten en wij dus vervolgens full speed op de  golven mee terug naar Lovina ( filmpje van )

De rest van de dag hebben we heerlijk gerelaxt en met de kids in het water gelegen of gelezen etc etc, iedereen zo zijn eigen ding gedaan. In het zwembad met de kids het inmiddels befaamde spel zeeman mag ik overvaren gespeeld ( filmpje )lunch genoten  en inmiddels komen de geuren weer uit de keuken voor alweer en helaas  ons laatste diner op deze goddelijke plek hier in Lovina.

Ja het is alweer onze laatste avond hier en met pijn in ons hart gaan we afscheid nemen van Kadek en haar team die ons hier zo ongelofelijk in de watten hebben gelegd. Inge en Jacqueline hebben nog even een massage genoten en vooral Inge heeft daar veel baat bij gehad. Die vrouwtjes hier weten precies waar ze zijn moeten en dankzij de "behandelingen"die Inge hier heeft gehad krijgt ze haar arm al zeker 10 cm meer omhoog dan hiervoor en kan ze zelfs weer plekken raken op haar hoofd die ze tot nu toe alleen in de spiegel kon zien. Kijken of we dit verbeter proces volgende week nog even kunnen voortzetten. Zou wel aardig zijn.

Terug naar , of eigenlijk weg van Villa Asmara, wat was dit een goddelijk mooie plek en wat hebben we hier genoten, we vragen ons echt af of dit nog te overtreffen en of te evenaren valt. We zullen het morgen gaan zien. Om 10.00 uur worden we opgehaald en naar onze andere nieuwe "villa"gebracht waar  we het nieuwe jaar samen zullen gaan inluiden en afscheid nemen van 2017.

Als dat allemaal voorbij is, dan is het weer zo...... en daar willen we het nog niet over hebben. Morgen een uurtje of 3-4 onderweg, op ons gemak, lunchen onderweg en stoppen als er wat te zien valt..

Zodra we er morgen zijn en we geïnstalleerd zijn zullen we jullie natuurlijk weer op de hoogte gaan brengen van een en ander........

Zojuist nog even een foto van Tieme en Kadek geplaatst, want daar heeft hij een diepte interview mee gehad, in het Engels wel te verstaan en da's niet niks. Opdracht voor school. Vandaar.

1. Thea:
    29 december 2017
    Wat een geweldige reis maken jullie toch met z’n allen. En fijn dat Inge baat heeft bij de massages. En dan die gekke opa Kees en zo’n heerlijk gekke Jeroen. Hoe kan het anders zo’n vader zo’n zoon. Maar het belangrijkste van alles GENIETEN van het SAMEN zijn dat is een reis om nooit meer te vergeten. OP NAAR 2018. En op naar een nieuwe locatie. 💋💋
  2. Marion:
    29 december 2017
    ook weer iets voor de kids dat ze nooit zullen vergeten. wat zullen die veel te vertellen hebben aan vriendjes en op school.
    mooie foto's van de dolfijnen die inderdaad echt hun best deden. lijkt wel of ze eraan gewend zijn en een eigen showtje opzetten!
    benieuwd inderdaad naar de volgende avonturen.
    \fijne jaarwisseling, goed begin en tot horens. liefs Marion xx
  3. Golande:
    29 december 2017
    Wat leuk zeg, gelukkig nog gelukt met de dolfijnen, dat is ok zo speciaal voor de kids! trouwens volwassenen vinden dat ook leuk! vorige dagen ook mooie dingen gedaan, wat is de natuur mooi groen daar!
    een heel fijne jaarwisseling alvast!
  4. Mieke:
    Hallo genieters!!!
    Want dat zijn en doen jullie! Prachtig wat jullie allemaal doen,zien, en meemaken!!
    De watervallen, schitterend! De dolfijnen, prachtig.!!
    Inderdaad een reis om nooit te vergeten!!!!
    Dan op naar de volgende villa.
    Weer nieuwe indrukken !!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!
    Geniet met z'n allen, en een hele fijne en gezellige jaarwisseling, en voor allemaal een heel goed begin van 2018!
  5. Jose:
    29 december 2017
    Geweldig te zien hoe jullie genieten
    Ieder een naar de zin en nu naar het volgend adres zal ook wel geweldig zijn veel plezier en maak er een feestje van de laatste dagen van dit jaar een goed einde en een goed begin voor de hele fam v doorn en kusjes van mij uit loon op zand
  6. Gerrit Tini.:
    30 december 2017
    Prachtig zo één met de dolfijnen te zijn. Was voor iedereen maar zeker voor de kinderen genieten! Voor dat wij nu in herhaling gaan vallen, wachten wij met spanning de volgende belevenissen van jullie af. 🤗😘