Bali, we zijn drijfnat !! en niet van het Zweten......

19 december 2017 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal, hier zijn we dan, veilig en wel aan gekomen op Bali.De vliegreis met onze nationale KLM ging prima. We zijn met een 20 minuten vertraging aangekomen in Singapore. Daar moesten we er allemaal uit, er kwam een nieuwe bemanning aan boord en omdat we te laat aan waren gekomen vertrokken we ook hier met een half uurtje vertraging. Op zich viel het eruit gaan in Singapore wel mee. alles bij elkaar hebben we anderhalf uurtje doorgebracht op het vliegveld van Singapore. Naast Jacqueline in het vliegtuig zat een aardige jongen zenuwachtig te zijn, hij was op weg naar zijn liefde die stage aan het lopen was op Bali. Ze hadden elkaar 6 maanden niet gezien en samen gingen ze nu nog een maand met elkaar doorbrengen hier op allerlei bounty bestemmingen. Vanaf Singapore was het nog 2,5 uur vliegen naar Bali en dat was dus met een filmpje bekeken. Rond half negen zijn we geland op Denpasar, met 10 minuutjes aan de gate en vervolgens in no time door de paspoort controle heen. De koffers waren er ook relatief snel en dus langs de douane. Ook dat ging snel alhoewel alles door de scanner heen moet hier. In de aankomsthal aangekomen direct geld gewisseld bij een van de kantoortjes die links en rechts bij binnenkomst aanwezig zijn. Na even wennen aan de grote getallen hier ( 100.000 roepia is tegen de 6 euro) gezien dat dit inderdaad de goedkoopste wissellocatie is ( stond op internet). Onze chauffeur stond vervolgens prima op tijd te wachten en binnen 10 minuten zaten we in het busje en weer 10 minuten laten zaten we in de lobby van ons hotel : het  Anvaya Beach Hotel. Daar werden we heel vriendelijke ontvangen, kregen we weer een prachtig verhaal van dat we zulke aardige mensen waren om 5 nachten hier te zijn en daarom kregen we een up-grade naar een mooiere kamer. En deze zou ook in een rustige omgeving liggen, want daar hadden we tenslotte om gevraagd. Wij dus naar onze kamer, die was precies zoals we besteld hadden. Wij onze koffers uitgepakt en nog even naar buiten geweest om wat kleine inkopen doen en een drankje te scoren. In het hotel was nl alles al dicht. Enfin, wij wat te drinken gescoord en terug naar de kamer. Daar wat gedronken en Jacqueline was helemaal "kapot" die had nl in het vliegtuig nauwelijks geslapen, ik had nog een uurtje of 4 gepit.Voor mijn doen niet slecht dus.. Om middernacht ging het licht uit en om 3 uur zat ik rechtop in bed. Een hoop lawaai op de gang en in de kamer naast ons. Ik er dus uit en security erbij gehaald en ik moet zeggen dat het toen snel rustig werd. Jacqueline heeft hier allemaal niets van mee gekregen, die was knock-out. Heerlijk geslapen verder en rond 9 uur werden we wakker en zijn we naar het prima en zeer uitgebreide ontbijt gegaan. Het zonnetje scheen en de temperatuur was heerlijk. We zitten hier op Bali in de regentijd en normaal gesproken is het dan zo dat er meestal in de namiddag rond een uur of 4/5 een bui valt en dat zijn hier dan wel heel  forse buien hoor, de kraan gaat dan echt open. Het is gelukkig niet koud , regent water van een graadje of 23/24 dus da's best handig. Wij na het ontbijt onszelf geïnstalleerd voor een dagje strand en luieren op onze bedjes... het heeft niet zo mogen zijn. de hele dag heeft het met tussenpozen gegoten en hebben we de ter beschikking gestelde paraplu's hard nodig gehad. Rond de middag zijn we gaan wandelen en net voordat er weer een enorme bui los barste konden we een winkelcentrum binnen vluchten. Dit bleek overigens gigantisch te zijn en hier hebben we wel een paar uurtjes rondgeslenterd, Cappuccino ( daar is ie weer) bij de Starbucks gescoord ( ook hier dus). Einde middag terug naar ons hotel, daar nog even geprobeerd op een bedje wat te lezen, maar weer moeten vluchten voor een bui. We zijn dus door Kuta gewandeld, hoop restaurants,barretjes, massage tentjes en nog meer overbodige rommel gezien. Verkeer is dramatisch, daar wil je hier niet in rond rijden. Vanavond gaan we weer naar het Centrum om wat lekkers te scoren. Gaan er vanuit dat die weergoden hier begrijpen dat we niet voor Jan met de korte achternaam de wereld zijn rondgevlogen. Het is hier regentijd, dat snappen we, maar dan wel op de afgesproken tijd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole:
    Hoi kees en jacqueline,
    Philo en ik hebben net jullie eerste verhaal gelezen. Blij dat de reis goed gegaan is en alle regen voor de komende tijd hebben jullie hopelijk nu gehad.
    Geniet ze!!!!! XX Philo en Nicole
  2. Thea:
    19 december 2017
    Gelukkig weer veilig aangekomen. Hopelijk blijft de regen nu weg en kunnen jullie heerlijk genieten. Bedankt weer voor het verslag. Heerlijk om te kezen. Grt Hans en Thea. 🙋🏻🙋🏻
  3. Golande:
    19 december 2017
    Nou dat vliegtuig, douane gebeuren, komt heel bekend voor! Is altijd gedoe, fijn dat dat alvast vlot gegaan is! En je moet maar denken, na regen komt zonneschijn. En er is ook wat kerststemming aan de mooie boom op de foto te zien!
    Have fun !
  4. Gerrit Tini.:
    19 december 2017
    Ziet er geweldig uit en hopelijk stellen ze boven de klok qua regen wat bij!
    Liefs Gerrit & Tini.
  5. Marion:
    19 december 2017
    Goh, hier is het de hele dag al droog. hebben jullie een beetje regen meegenomen? Dan dank daarvoor! (haha).
    hopen dat de regen of ophoudt of net wat je zegt de tijd in de gaten houdt.
    het grote genieten is begonnen en dat is ook wel heerlijk he! Marion xx
  6. Nellie Antonius:
    19 december 2017
    Het kan er flink regenen ,Maar jullie krijgen ook vast zon en warmte (kan er zo het zijn) geniet er lekker van gr nelly
  7. Jose:
    19 december 2017
    Fijn dat jullie op plaats van bestemming zijn geniet er van waneer komen de kits?
  8. Jacqueline:
    19 december 2017
    Hi Jose, Jeroen Janske en Suze komen zaterdagmorgen hier aan. Inge, Remon, Tieme en Meike zondagmorgen.
  9. Loek:
    Hallo Jac en Kees
    Fijn dat alles goed is verlopen
    Je moet maar denken de regen is om het stof te verwijderen voor de komende weken
    En nu op naar de zonnige dagen
    Gr Jose en loek
  10. Marianne:
    19 december 2017
    Fijn te horen dat alles voorspoedig is gegaan. geniet nog van de rust .
  11. Bep:
    19 december 2017
    Fijn om te lezen dat jullie op plaats van bestemming zijn . En na een dag al weer zo veel belevenissen 🤣☔️🌦alsof jullie al dagen onderweg zijn . Hopelijk komt straks de ☀️ En kunnen jullie van de warmte genieten . De foto’s spreken voor zich en dat beloofd wat ! Echt mooi . Liefs H&B